Ljudi koji nas inspiriraju – Barbara Slade Jagodić

Stručnjakinja za content marketing Barbara Slade Jagodić otkriva nam važnost dobrog contenta u poslovanju, ali i mnoge druge cake i adute iz rukava! Kako hendla poslovno i privatno, zašto (i kada) gasi mobitel i laptop te što ju je navelo da usred lude 2020. da otkaz na sigurnom poslu i pokrene svoj privatni? Odgovore saznajte na Barbarin način – izravan, otvoren i šarmantno duhovit!

 1.Content marketing i SEO pisanje za web već su odavno must-have svake uspješne tvrtke. Iako nisi jedina koja drži edukacije iz tih područja, mnogi se odlučuju baš za tvoje radionice! Po tvom mišljenju, što ih to razlikuje od drugih i čini toliko omiljenima među ljudima?

Dugo se već govori o važnosti stvaranja sadržaja za online, no mnogi to interpretiraju na svoje načine pa tako većina radi sadržaj za društvene mreže, pritom potpuno zanemarujući vlastitu web stranicu. Stvaranje sadržaja za marketing na društvenim mrežama nije content marketing kakav nužno donosi rezultate, imajući u vidu brojke i same konverzije. Neki pišu sadržaj i za svoje web stranice, no nikad neće dobiti niti jedan organski neplaćeni klik s Google searcha. Naime preko 90% svog sadržaja ne dobije niti jedan jedini klik. Zato jer sadržaj nije SEO optimiziran. Pisan je „kreativno“ za online. Mnogi podučavaju „kreativno pisanje za web“, podučavaju copywriting zapravo, a ne content writing. A upravo je content writing taj koji će doći korisnike na stranicu, a copywriting je taj koji dovrši proces pretvarajući tog korisnika u krajnjeg kupca.


Mislim da trenutno jedina radim edukacije iz Content marketinga i SEO pisanja za web koji su prilagođeni polaznicima edukacija,  odnosno educiram ljude na njihovim vlastitim primjerima i tako bolje uče. Dođu na radionicu i vide kako bi mogli raditi bolje, ne na nekom tuđem primjeru, nego baš na svom.  To, kažu, ne dobiju drugdje. Osim toga, navodno sam duhovita, a humor olakšava proces učenja. Da su edukacije koje držim zaista dobre govori i to da preko 90% sudionika dolazi putem tuđih preporuka. Zato se baš uvijek trudim ne odraditi edukaciju, nego ostajem i po sat vremena dulje ako ljudi imaju pitanja.

  1. U za sve teškoj 2020., godini pandemije, lockdowna i potresa, odlučila si dati otkaz na
    sigurnom poslu i pokrenuti vlastiti. Što te potaknulo na takav hrabar, a mnogi bi rekli i lud
    potez?

Nakon porodiljnog startati usred korone čini se pomalo sulud potez. Ali imala sam iskustva od ranije, imam određenog staža u edukacijama, a i dosadilo mi je stalno raditi na tuđim snovima, biti zaposlena kod nekog drugog. Osim toga, htjela sam kontrolirati vlastito vrijeme, biti više vremena s djetetom, a ne postati prisutna majka na par sati dnevno jer ganjam karijeru. To sam si sad mogla priuštiti. Navršila sam 40 i rekla „sad ili nikad“. Dala sam otkaz na prethodnom poslu dan prije kraja porodiljnog i krenula raditi na svojim snovima. Srećom pa mi snovi nisu vezani za offline poslovanje, nego za digitalni marketing koji je uz pandemiju samo još više dobio na važnosti.

  1. U mnogim svojim tekstovima pisala si o važnosti balansa između poslovnog i privatnog
    života. Po tvom mišljenju, zašto je on važan za sve i kako si ga osobno „naučila“ održavati?

Imala sam jako malo novca pa sam imala baš dosta novca. Nisam bila nešto sretnija s tim novcima. Ok, malo bolje jedeš i malo više putuješ, al kako Grdović pjeva „nije u šoldima sve“. Meni je strahovito nedostajala obitelj koju sam izgubila kao dosta mlada, a kad smo suprug i ja napokon ostvarili želju zvanu roditeljstvo, kad sam provela neko vrijeme s kćeri skužila sam da sam uistinu sretna. Baš baš sretna. Ono, ne da razmisliš jesi li sretna, nego znaš to. Zato sam pisala toliko o tome, posebno je bio popularan jedan članak o tome zašto se ne dižem u pet ujutro. Moji snovi i moja sreća ne leže u karijeri, iako mi je jako bitno da radim i da sam dobra u tome. Ali privatan život je taj koji me najviše definira, ne samo odnos s kćeri i suprugom, već i prijateljima.

Želim moći imati vremena za ljude koje volim. Nekidan mi je prijateljica javila da je trudna, ja sam usred podneva otišla do nje da proslavimo tu vijest! Ne želim čekati petak popodne da krenem živjeti. To što si usred radnog tjedan mogu negdje otići i odmoriti, prateći svoje potrebe, znači mi jako puno. Svaki dan u 15 sati gasim laptop jer idem po malenu u vrtić i nema me do sutradan ujutro. A od 21h mi je mobitel i na airplane modeu, ne može me dobiti baš nitko na telefon. Nisam doktor da nečiji život ovisi o meni, mnogi stvaraju famu o sebi i preuveličavaju vlastitu bitnost…ustvari, taj stres je uglavnom nepotreban. Naravno, dogodi se i meni da se preračunam i da budem u strci, najviše se to dogodi ne zbog mog lošeg planiranja, nego eto dijete se razboli i ostane kući, a svi znamo koliko je rad s malim djetetom kod kuće moguć…nije baš!

  1. Tragom prethodnog pitanja – otkrij nam što radiš kad ne radiš! Kako se opuštaš u slobodno
    vrijeme?

Opuštanje prije i poslije djeteta i korone značilo je nešto sasvim drugo nego sada. Prije sam puno više čitala i putovala. I dalje čitam, sve živo. Kupujem časopise, knjige, samo daj neko štivo. Navečer sa suprugom gledam neke dokumentarce, volim pratiti kvizeve, odemo na stand up večer kad možemo. Od proljeća do jeseni smo vikendom uglavnom vani, s volimo otići do vikendice u blizini Zagreba gdje imamo vrt, roštilj i ogromnu terasu, pozovemo frendove i onda se družimo. Sad sam pokupovala stvari za dječje igralište koje ćemo postaviti kako bi se Mina i njezini mali prijatelji mogli bolje zabavljati, da manje viču „mamaaaaaaaaaaaa ja bi doooomaaaaa“. Vidjet ćemo kako će to proći.

  1. S obzirom na tvoje veliko iskustvo u branši, imaš li kakav savjet za mlade contentaše koji su tek krenuli ili planiraju krenuti u te vode?

Najbolje iskustvo jest praksa. A do nje je teško doći, svi traže neko iskustvo da te zaposle. Zato ja kažem da je najbolje da otvore blog na svojoj domeni (dale, ne na nekoj blogging platformi nego neka zakupe fino www.nekamojadomena.hr, uzmu WordPress temu i krenu pisati. Naći nišu je najbolje, jer tu ima zaista puno prilika za pozicioniranjem. Velika prednost na tržištu je ako znaš raditi još neke stvari, ne samo pisanje pa je poznavanje SEO-a, oglašavanja, analitike, email marketinga i rada u alatima za obradu fotografija velika velika prednost. Znam, to su sve logično odvojeni poslovi i nitko ne može znati sve, no digitalci „generalisti“ koje poznaju više stvari iz područja marketinga nerijetko su više traženi i imaju više prilika.