Izleti oko Zagreba za klince i obitelj – obišli smo dječju planinarsku stazu!

Stigla nam je jesen, a mi put pod noge!

S obzirom da Bruno i ja obožavamo provoditi vrijeme u prirodi, a izleti oko Zagreba pogotovo su nam dragi, želimo na to navikavati i Liv. Baš kao i na planinarenje! Naime, već smo godinama rekreativni planinari i Liv sa sobom vodimo još od doba kolica. Naravno, ne doslovno – nemojte nas zamišljati s kolicima na brdu, to bi bilo previše čak i za nas dvoje! Dok Liv još nije hodala, nosili smo je u nosiljci, no sad je već u fazi kada sama hoda i naše joj nošenje odavno nije napeto (kolica još manje, jasno). U to ime, želimo je privikavati na malo duže hodanje, a za to nema boljeg od lakog planinarenja. Sve je tu – priroda, aktivnosti, boravak na otvorenom, prilika da vidi biljke i životinje – sve ono što oduvijek obožava i uvijek spremno prihvaća nove pustolovine! Tako je bilo i ovaj put, samo je lokacija bila posve nova. A to je bio Kamenitovac na Bilogori, u neposrednoj blizini obližnjega Bjelovara.

Prva dječja planinarska staza – ježići, priroda i lagana šetnja

U potrazi za lakom planinarskom stazom u skladu s Livinom dobi i mogućnostima, otkrila sam da se ondje u rujnu 2021. otvorila prva hrvatska planinarska staza za djecu i ta me činjenica totalno osvojila. Već dugo vremena odlazimo na Glavicu (i uvijek se vraćamo), no ovo je za nas bio novi izazov – i naravno, nije dugo trebalo da ga spremno prihvatimo! Od Zagreba je udaljena oko sat vremena lagane vožnje, što je bilo još jedan plus – praktično je, blizu i lako za plan puta! Opremljeni paketima s pripremljenim doručkom, sjeli smo u auto i sve je moglo početi. Ovaj put nam se pridružio i naš pas Bowie (naravno, također rekreativni planinar) i uskoro smo stigli u okolicu Bjelovara. Tu trebam napomenuti da smo krenuli dosta rano ujutro – naime, htjeli smo izlet uskladiti s Livinim spavanjem. Ona je još uvijek spavač i plan je bio vratiti se do popodnevnog spavanca / a u našem slučaju, to je nakon ručka. Također, a za slučaj da se ovih dana odlučite ondje, moram upozoriti da ima dosta cestovnih radova u samom Bjelovaru, a i oko njega. No, ništa strašno ni razlog za odgodu – samo se pripremite na malo duže kruženje i put će vas uskoro dovesti pred stazu!

Na Kamenitovac smo stigli u 10 ujutro i bili prvi „na pragu“ staze. Dan je bio idealan za planinarenje, a planinarski dom savršen za klince. Naime, unutar njega se nalazi poseban dio namješten za klince gdje se mogu „zagrijati“ uz igru i aktivnosti, kao što je slaganje simpatičnih kocaka ili za one „nabrijanije“ – jurcanje i traganje! Tu je i veliki park s puno sunca i hlada, kao stvoren za druženje i igru. Tamo se poigrala i zagrijala za pokret – a onda smo krenuli gdje nas noge nose!

O ježićima, stazi i Lovu na blago

Dječja staza je duga 4 km, u kružnom je smjeru i odlična za klince. Stariji klinci će je s guštom prejurcati, no oni su mlađi za to još uvijek premali. Liv ima dvije godine i na to smo računali, pa smo je dio puta nosili, no veliki je dio prevalila sama. A onda smo ga još malčice i skratili! Naime, prečicama stazu od 4 km možete skratiti na 3 km i mi smo to učinili za Liv. Ako i vi imate mlađeg klinca / klinku, ne libite se to učiniti – kilometar manje za još više dječje zabave, i tako još ne znaju brojati! Sa starijim klincima, naravno, naprijed – mi vam se pridružujemo za nekoliko godina!

Sama staza je ugodna, lagana i jako dobro markirana. Ne klasičnim planinarskim oznakama, već u pravom dječjem stilu – oznake su slike i šapice životinja na koje klinci sjajno reagiraju. Odličan način da se djecu od malih nogu upoznaje s planinarenjem na njima izazovan i primamljiv način i svaka čast ekipi koja je to osmislila! Osim za same klince, staza je super i za nas čak ako inače niste neki hodač – ipak, svakako ponesite udobne cipele. Tenisice, čizme, k’o daska ravno stopalo – štikle su isključene u svako doba godine i nemojte mi reći da nisam upozorila!

Ako se baš umorite, možete i sjesti. Za to su postavljeni simpatični panjići na kojima se klinci mogu i poigrati. Još jedna ideja koja mi se svidjela!

Mi se nismo odmarali baš dugo, jer cilj je bio stići do Medinoga izvora. Tu vam odajem malo iznenađenje, da ga znate odati kad vas klinci pitaju – a to je da medvjed uopće nije medvjed. Riječ je o psu Medi koji je na spomenuti izvor dolazio na vodu. Izvor je presladak, kao i zabava oko njega. Liv i Bowie (također pio vodu) su uživali, a i nama odraslima bilo je fantastično. Veselje je slušati zvukove iz šume i pjevanje ptičica daleko od grada. To nam svima treba da napunimo baterije, a kad smo već kod toga – i kava je uslijedila! Na povratku smo stali u planinarskom domu i tamo čekali da se Liv probudi (nakon šetnje stazom, zaspala je kao klada, a sreća je što svuda može mirno zaspati). Nije se probudila ni nakon naše kave, tako da smo kavu produžili na ručak. U jednom od obližnjih OPG-ova pojeli smo finu domaću juhu i jesenske bilogorske delicije, nakon čega smo siti krenuli u Zagreb.

I na kraju puta…

Petica od 4 km! Uzbudljiv i pustolovan izlet koji opasno visoko kotira na mojoj „izleti oko Zagreba“ listi. Edukativno, zabavno, prilagođeno klincima te vrlo praktično za organizaciju puta. Svakako se vraćamo i to u skoro vrijeme, jer ima puno toga što još nismo otkrili. Bilogora, Kamenitovac, Bjelovar, vidimo se ponovno!

Izleti oko Zagreba, Kamenitovac – što je još dobro znati?

1. Dobro obucite klince

Ne dajte se zavarati ovim zimskim suncem i dobro obucite klince za planinarenje. Liv je imala nekoliko slojeva + standardnu zimsku opremu u vidu kape, šala i rukavica. Za svako slučaj, ponijeli smo i rezervnu odjeću za slučaj da bućne u kakvu blatnu lokvu – što je vrlo izgledno usred igre prirodom!

1. Krenite ranije da izbjegnete gužvu

Moje zlatno pravilo za svaku destinaciju! Kao što sam napisala, došli smo u 10 i bili smo prvi. Na povratku se na stazi već počelo gužvati, pa ako vam to paše: odspavajte duže! J

1. Dog friendly

Za mene još jedan plus! Psi smiju na stazu i ondje će uživati. Osim za mlađe, staza je super i za nešto starije pse kao što je Bowie, pa ako imate penzića na četiri šape: znajte da je šetnja ugodna i laka!

1. Klopa i cuga

Možete je ponijeti od doma u košari ili posjetiti neki OPG. U blizini ih je puno i klopa je domaća. Nemojte propustiti bar sjesti na kavu jer za to nema boljeg mjesta od prirode!

1. Neka nova ekipa J

Ovih ih putem pozdravljam i mašem! Na Bilogori smo upoznali novu / staru ekipu: kažem novu, jer se nismo znali a „stari“ su jer prate naše storyje! Uvijek je veselje ekipu s neta sresti i offline, i to još u prirodi! Dobili smo preporuke za mnoge obližnje OPG-ove jer je riječ o lokalcima i /ili o ekipi koja tamo dugo dolazi. Jako se veselim ponovnim susretima jer se prvom prilikom vraćamo i mi! A vi, ostala ekipo? Ako nas negdje vidite, samo nam se javite – sigurno će pasti koje dobro druženje!

1. Ponesite igre

Iako je priroda sama po sebi igra, malo animacije nikad nije loše! Mi smo ponijeli naš Lov na blaga prirode, interaktivnu igru za igranje na otvorenom. Super je za traganje i učenje pojmova,kao i za vježbanje naučenih riječi. Starijim će klincima biti sjajan izazov, a mlađima prilika za učenje kroz igru. Lako je možete napraviti i sami jer je brza, praktična i veoma jednostavna: a ako vam se ne da, nađite je kod nas!